Veelgestelde vragen

Milieusticker

Welke milieuzones zijn er in Duitsland?

Onder deze link vindt u actuele informatie van alle milieuzones in Duitsland.

De groene zones zijn alleen toegankelijk voor voertuigen met een Euro-4 motor of hoger. Gele zones zijn ook voor Euro-3 voertuigen toegankelijk.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn milieusticker ontvang?

Wij verwerken uw bestelling doorgaans de eerstvolgende werkdag. U kunt daarom ervan uitgaan dat u uw milieusticker binnen 2-3 werkdagen na het plaatsen van uw bestelling in huis kunt verwachten.

Hoe lang is mijn milieusticker geldig?

De geldigheid van uw milieusticker is onbeperkt, in combinatie met uw kenteken. Als uw kenteken verandert dient u wel een nieuwe milieusticker aan te vragen. De gegevens vermeld op de milieusticker dienen te allen tijde overeen te komen met de gegevens op uw kentekenbewijs.

Hoe kan ik mijn milieusticker vervangen na ruitbreuk?

Wanneer u een milieusticker moet vervangen (bijvoorbeeld bij ruitbreuk), bestelt u een nieuwe milieusticker in onze online shop. De milieusticker kan vanwege de speciale lijmlaag maar één keer op een ruit worden bevestigd. Gezien wij ook kosten maken voor administratie, vervaardiging en het afdrukken van de sticker, dient u bij vervanging van uw ruit een nieuwe bestelling voor een milieusticker te plaatsen. Mogelijk is dit gedekt door uw verzekeringsmaatschappij. Informeer hierover bij uw verzekeraar.

Hoe bestel ik een sticker voor een voertuig met buitenlands kenteken?

Wilt u een milieusticker aanvragen voor een voertuig met buitenlands kenteken? Daarvoor verwijzen wij u graag naar een plaatselijke ANWB-winkel. De ANWB-medewerker kan u verder helpen. Voor meer informatie over de dichtstbijzijnde ANWB winkel, zie https://www.anwb.nl/contact-en-service/anwb-winkels.

Hoe doe ik een zakelijke bestelling voor milieustickers?

Een zakelijke aanvraag is alleen mogelijk indien u een account bij ons heeft. Deze account vraagt u aan door het formulier op https://www.milieusticker.nl/zakelijke-klant/ in te vullen. Vervolgens drukt u op “Versturen” en ontvangt u binnen 2-3 werkdagen een bevestiging per mail dat uw account is aangemaakt. Vanaf dat moment kunt u inloggen op www.milieusticker.nl en uw bestelling(en) plaatsen.

Ondervindt u problemen met het aanvragen van uw zakelijke account of heeft u nog vragen? Neemt u gerust contact met ons op. Wij zijn op werkdagen bereiken tussen 08.30u en 16.30u via 0499-339538 of mobility@tuv.nl.

Bestellingen wanneer u een roetfilter hebt laten inbouwen.

Wanneer u een roetfilter heeft laten inbouwen, kunt u gebruik maken van het reguliere bestelsysteem om een milieusticker aan te vragen. U voegt tijdens het bestelproces dan als bijlage bij:

  • een kopie van uw kentekenbewijs;
  • een kopie van de factuur van het inbouwen van het roetfilter.

Op de factuur moet het goedkeuringsnummer van het retrofit-roetfilter te staan. Dit is een RDW-goedkeuringsnummer of ABE-nummer. U kunt beiden tijdens het bestelproces uploaden.